Corona
In deze nieuwe tijd zijn we allemaal verstoken van elkaar, ook bij ‘heilige’ gebeurtenissen als beginnende relaties, verjaardagen en doodgaan. En ook het meestgebruikte ruilmiddel, geld, boet in aan overtuigingskracht.
De Jopenkerk biedt de mooiste reclame-actie: een download met ‘life’ achtergronden om in Zoom.US te gebruiken bij online ontmoetingen. (En nee, ik krijg hier niet voor betaald, ik vind het gewoon een mooi initiatief. En ja, ze proberen zo hun biertjes te verkopen…).
Er zijn verschillende pogingen om online tot interactie te komen, de Haarlemse Dichtlijn heeft op 28 april ook een experiment. En Hilde Backus verhaalde over een wandeling op afstand, ‘life’ met telefoon… Maar ik zie het nog niet, wacht graag tot we weer ‘mogen’.
Tot die tijd neem ik mijn verlies en begrijp dat we niet samen kunnen lopen. En ook al wijzigen zich de seizoenen in de duinen van dag tot dag, ik mis je, kan het niet anders zeggen: ik mis je.